ارسال پاسخ

۱۴ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2988

pvc-asso.ir

استابلایزرهای عاری از بیس فنول A برای کابل های  PVC

بیس فنول A(BPA) باعث افزایش پایداری حرارتی کامپاند  PVC برای پردازش کابل ها می شود و باعث افزایش پایداری شیمیایی محصول کابل نهایی در طول عمر آن خواهد شد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

کابل های  PVC اغلب در شرایط چالش برانگیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در مهندسی خودرو اغلب این کابل ها در معرض دمای بالا هستند درحالی که در نصب های زیر زمینی تحت تنش های گسترده ای قرار می گیرند.

 

 این تنش ها فرسودگی (aging) کابل ها را تسریع می کند فرایندی که منجر به شکنندگی، ترک خوردگی و حتی خرابی مواد عایق می شود. بنابراین اگر هادی در معرض خطر باشد، احتمال اتصالی و اتش سوزی وجود خواهد داشت. این فرسودگی یا پیری یک فرایند اکسیداتیو است به عنوان بخشی از اقدامات پایدارسازی، آنتی اکسیدان ها وظیفه کنترل فرایند پیری را دارند.

 

بیس فنول A(BPA) یک ماده شیمیایی آلی است که برای تولید پلیمرها از جمله پلی کربنات و رزین های اپوکسی استفاده می شود، همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار موثر در رزین  PVC به عنوان پایدارکننده کمکی در نرم کننده ها و یا به عنوان بخشی از فرمولاسیون استابلایزر  PVC مورد استفاده قرار گیرد.

 

این ماده باعث افزایش پایداری حرارتی کامپاند  PVC برای پردازش کابل ها می شود و باعث افزایش پایداری شیمیایی محصول کابل نهایی در طول عمر آن خواهد شد. استفاده از  BPAدر افزودنی های پلاستیک در اتحادیه اروپا محدود شده است. طبق قانون  REACH اروپا،  BPAدر دسته مواد با نگرانی بالا (SVHC) طبقه بندی شده است. این ماده برای تولید مثل سمی است و با مختل کردن غدد درون ریز می تواند سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد. در نهایت آژانس مواد شیمیایی اروپا طبق بیانه ای اعلام کرد که  استفاده صنعتی و تخصصی از  BPA به عنوان آنتی اکسیدان در پردازش پلی وینیل کلراید ( PVC) و همچنین استفاده در کالای ساخته شده از  PVC  مجاز نیست.

 

برلوخر به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو استابلایزرهای کلسیم- زینک برای کابل ها ، استابلایزرهای جایگزین عاری  از  BPAرا برای بازار کابل  PVC ارائه داده است. صنعت کابل اتحادیه اروپا سرانجام به استفاده از راهکارهای بدون بیس فنول A روی آورد. تولیدکنندگان کابل که قصد صادرات محصولات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا دارند باید تضمین کنند که استابلایزهای کلسیم -زینک مورد استفاده در فرمولاسیون عاری از BPA است.

 

قانون کنترل مواد شیمیایی ترکیه (Turkish REACH) در اصل از قوانین REACH اتحادیه اروپا تبعیت می کند.

 

براساس تحولات تنظیم شده اخیر در اتحادیه اروپا به احتمال زیاد استفاده از بیس فنول A در ترکیه به عنوان افزودنی در کابل ها نیز محدود خواهد شد. بازار کابل ترکیه باید تا پایان سال 2023 فرمولاسیون کامپاندهای  PVC خود را به نسخه عاری از  BPA تغییر دهند. برلوخر این استابلایزرها را با عملکردی مشابه با فرمولاسیون های حاوی BPA برای طیف گسترده ای از کاربردها برای تولیدکنندگان کابل  PVC در ترکیه ارائه می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد